Γερμανοί κρατούσαν κλειδωμένα τα παιδιά τους για χρόνια… λόγω Covid

Γερμανοί γονείς καταδικάστηκαν επειδή απομόνωσαν τα τρία παιδιά τους από τον κόσμο για τριάμισι χρόνια μετά την πανδημία.
pixabay

Μια υπόθεση που προκαλεί ανατριχίλα και θέτει σοβαρά ερωτήματα για τις ψυχολογικές επιπτώσεις της πανδημίας οδηγήθηκε σήμερα στις δικαστικές αίθουσες της Ισπανίας. Ένα ζευγάρι Γερμανών καταδικάστηκε σε φυλάκιση σχεδόν τριών ετών, καθώς κρίθηκαν ένοχοι για τον εγκλεισμό των τριών ανήλικων παιδιών τους μέσα στο σπίτι για τριάμισι ολόκληρα χρόνια.

Το χρονικό ενός ιδιότυπου εγκλεισμού

Η ιστορία ξεκίνησε με το ξέσπασμα της πανδημίας της Covid-19, η οποία λειτούργησε ως πυροκροτητής για τους δύο γονείς. Αναπτύσσοντας ακραίες φοβίες για τον «έξω κόσμο», ο πατέρας (Γερμανός υπήκοος) και η μητέρα (με διπλή υπηκοότητα Γερμανίας και ΗΠΑ) αποφάσισαν να απομονώσουν πλήρως την οικογένειά τους.

Τα τρία παιδιά —δίδυμα εννέα ετών και ένα αγόρι έντεκα ετών— ζούσαν σε ένα σπίτι στα περίχωρα της πόλης Οβιέδο, στη βόρεια Ισπανία, χωρίς να έχουν καμία επαφή με το περιβάλλον. Η αστυνομία, που επενέβη τον Απρίλιο του 2025, βρέθηκε μπροστά σε μια αποκαρδιωτική εικόνα: τα παιδιά ζούσαν σε επισφαλείς συνθήκες υγιεινής, μακριά από το σχολικό περιβάλλον και οποιαδήποτε κοινωνική δραστηριότητα.

Η δικαστική απόφαση και το «παράθυρο» της έφεσης

Αν και οι εισαγγελείς είχαν προτείνει την εξαντλητική ποινή των 25 ετών κάθειρξης για παράνομη κράτηση, το δικαστήριο τελικά τους έκρινε ένοχους για:

  • Εγκατάλειψη της οικογένειας
  • Πρόκληση σοβαρής ψυχολογικής βλάβης

Οι γονείς απαλλάχθηκαν από την κατηγορία της παράνομης κράτησης, με την ποινή να ορίζεται στα τρία έτη. Παράλληλα, το δικαστήριο επέβαλε:

  1. Αποζημίωση 30.000 ευρώ σε κάθε παιδί.
  2. Αφαίρεση της επιμέλειας για τουλάχιστον τρία χρόνια και τέσσερις μήνες.

Από την πλευρά της υπεράσπισης, ο δικηγόρος της μητέρας, Χαβιέρ Μουνιόθ, υποστήριξε ότι τα παιδιά δεν ήταν παραμελημένα, αλλά λάμβαναν κατ’ οίκον διδασκαλία και τρέφονταν καλά, κάνοντας λόγο για μια «σταθερή οικογενειακή ζωή». Το ζευγάρι δηλώνει «εν μέρει ικανοποιημένο» από την επιεικέστερη ποινή, ωστόσο εξετάζει το ενδεχόμενο έφεσης.

Η αθέατη πληγή της απομόνωσης

Η υπόθεση αυτή φέρνει στο φως μια ακραία περίπτωση «συνδρόμου της σπηλιάς», όπου ο φόβος για την υγεία μετατράπηκε σε παθολογικό έλεγχο, στερώντας από τρία ανήλικα παιδιά τα πιο κρίσιμα χρόνια της κοινωνικοποίησής τους. Τα ονόματα των γονέων παραμένουν κρυφά για την προστασία των παιδιών, τα οποία πλέον καλούνται να επουλώσουν τα ψυχολογικά τραύματα μιας ζωής που «πάγωσε» πίσω από κλειστές πόρτες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ