Η αόρατη θυσία: 1 στις 5 μαμάδες μένει νηστική για να φάνε τα παιδιά της

Η σκληρή αλήθεια για τις μαμάδες που μένουν νηστικές για τα παιδιά τους
Gemini

Πίσω από τα χαμόγελα στις παιδικές χαρές και τις όμορφες φωτογραφίες στα social media, κρύβεται μια πραγματικότητα που συχνά αρνούμαστε να δούμε. Μια πρόσφατη έρευνα της οργάνωσης No Kid Hungry φέρνει στο φως συγκλονιστικά στοιχεία: πάνω από το 40% των μαμάδων ανησυχούν καθημερινά για το αν θα καταφέρουν να προσφέρουν ένα υγιεινό γεύμα στα παιδιά τους.

Ακόμα πιο οδυνηρό; 1 στις 5 μαμάδες παραλείπει γεύματα η ίδια, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι το πιάτο του παιδιού της θα είναι γεμάτο.

Όταν τα «μαθηματικά» της επιβίωσης δε βγαίνουν

Για πολλές οικογένειες σήμερα, ο προϋπολογισμός είναι ένας γρίφος χωρίς λύση. Με τις τιμές των τροφίμων να ανεβαίνουν και το κόστος ζωής να εκτοξεύεται, οι μαμάδες γίνονται οι «μάγοι» της οικονομίας, κάνοντας θυσίες που επηρεάζουν τη δική τους υγεία:

Πολλές μητέρες αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν πιστωτικές κάρτες ή να δανειστούν μόνο και μόνο για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, ενώ σύμφωνα με το motherly, 1 στις 5 μαμάδες παραμελεί τη δική της υγεία ή καθυστερεί την αγορά δικών της φαρμάκων για να μην λείψει τίποτα από το τραπέζι.

Η πρώτη κίνηση μιας μητέρας όταν τα χρήματα τελειώνουν είναι να “ξεχάσει” να φάει η ίδια. Είναι ένα ένστικτο αγάπης, αλλά ταυτόχρονα και ένα σήμα κινδύνου για το σύστημα που τις αφήνει αβοήθητες.

Καταρρίπτοντας τους μύθους

Υπάρχει συχνά μια λανθασμένη αντίληψη ότι η επισιτιστική ανασφάλεια αφορά μόνο στις πολύ φτωχές οικογένειες. Η αλήθεια είναι ότι η πίεση αγγίζει πλέον και τη μεσαία τάξη. Επίσης, ο μύθος ότι τα κρατικά επιδόματα (όπως το SNAP στις ΗΠΑ) χρησιμοποιούνται για “ανθυγιεινές λιχουδιές” καταρρίπτεται από την ίδια την πραγματικότητα καθώς οι μαμάδες παλεύουν καθημερινά να βρουν τον τρόπο να αγοράσουν έστω λίγο ψωμί ή φρέσκα λαχανικά.

Δεν είναι μόνο φαγητό, είναι αξιοπρέπεια

Η μητρότητα δεν θα έπρεπε να είναι ένας αγώνας επιβίωσης. Το να μένει μια μαμά νηστική δεν είναι απλώς μια προσωπική επιλογή, αλλά το αποτέλεσμα ενός κοινωνικού κενού.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

  • Ας μιλήσουμε ανοιχτά για το θέμα. Η ενοχή και η ντροπή δεν βοηθούν κανέναν.
  • Αν γνωρίζετε μια μαμά που δυσκολεύεται, μια προσφορά φαγητού ή μια βοήθεια με τα ψώνια μπορεί να κάνει τη διαφορά.
  • Χρειαζόμαστε προγράμματα που στηρίζουν έμπρακτα τη διατροφή των παιδιών, ειδικά στα σχολεία, ώστε κανένα παιδί (και καμία μαμά) να μην πηγαίνει για ύπνο με άδειο στομάχι.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ