Σε μια ηχηρή παρέμβαση προχώρησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία «Νέμεσις» για το Περιβάλλον, τα Ζώα και το Αντι-Κυνήγι, στέλνοντας δημόσια επιστολή προς πολίτες και θεσμικούς φορείς.
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει μια συντονισμένη προσπάθεια που εξελίσσεται τις τελευταίες ημέρες, με στόχο την εξοικείωση της κοινής γνώμης με την ιδέα της ευθανασίας ως «ρεαλιστικής λύσης» για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων. Σύμφωνα με τη «Νέμεσις», μέσα από άρθρα σε κυνηγετικές σελίδες και δημόσιες τοποθετήσεις, επιχειρείται η στοχοποίηση και ο χλευασμός όσων υπερασπίζονται το δικαίωμα των ζώων στη ζωή, παρουσιάζοντάς τους ως «γραφικούς» ή «υπερευαίσθητους».
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι αυτή η ρητορική, η οποία υιοθετεί ακραίες απόψεις περί ευθανασίας, δεν αποτελεί απλώς μια διαφορετική γνώμη, αλλά έναν επικίνδυνο δημόσιο λόγο που προωθεί την κοινωνική απευαισθητοποίηση. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην προσπάθεια διαστρέβλωσης των θέσεων διεθνών οργανώσεων, όπως η PETA. Η «Νέμεσις» διευκρινίζει ότι οι αναφορές της PETA στην ευθανασία αποτελούν την τραγική κατάληξη της ανθρώπινης ανευθυνότητας και της έλλειψης στειρώσεων, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν άλλοθι για τη δημιουργία ενός κλίματος υπέρ της γενικευμένης εξόντωσης των ζώων.
Ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία της καταγγελίας αφορά στην εγκατάλειψη κυνηγόσκυλων και ποιμενικών σκυλιών, ένα φαινόμενο που η Ομοσπονδία θεωρεί ότι επιχειρείται να υποβαθμιστεί ή να παρουσιαστεί ως ανύπαρκτο. Η «Νέμεσις» υπογραμμίζει ότι τα ελληνικά καταφύγια είναι γεμάτα από εξουθενωμένα και άρρωστα ζώα κυνηγετικών φυλών, τα οποία εγκαταλείφθηκαν όταν έπαψαν να είναι «χρήσιμα» στους ιδιοκτήτες τους. Παράλληλα, αντικρούει τους ισχυρισμούς κυνηγετικών κύκλων σχετικά με έρευνα του ΑΠΘ, η οποία κατέγραψε χιλιάδες σκύλους στα βουνά, τονίζοντας ότι τα ζώα αυτά είναι ξεκάθαρα αδέσποτα βάσει του νόμου και της κοινής λογικής.
Η Ομοσπονδία ξεκαθαρίζει ότι η στάση της δεν αποτελεί επίθεση συλλήβδην προς τους κυνηγούς ή τους κτηνοτρόφους, αλλά ανάδειξη μιας σκληρής κοινωνικής πραγματικότητας που δεν μπορεί να εξαφανιστεί με επικοινωνιακές επιθέσεις και προσβλητικές εκφράσεις. Προειδοποιεί δε ότι δεν θα επιτρέψει τη στοχοποίηση φιλοζωικών φωνών και ότι, εφόσον συνεχιστεί η ρητορική εκφοβισμού, τον λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη.
Καταλήγοντας, η «Νέμεσις» τονίζει ότι το πρόβλημα των αδέσποτων δεν λύνεται με κυνισμό ή κοινωνικό διχασμό, αλλά με ουσιαστική κρατική πολιτική. Η λύση βρίσκεται στους αυστηρούς ελέγχους, τις υποχρεωτικές στειρώσεις, την πάταξη των παράνομων γεννών και την παιδεία. Καλεί την κοινωνία να αποφασίσει αν θα σταθεί απέναντι σε αυτή την επικίνδυνη «διολίσθηση προς τη βία» ή αν θα τη νομιμοποιήσει μέσω της σιωπής.
Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση της Νέμεσις